loading
فرش دستباف دست دوم - قالیشویی پاکسان

فرش دستباف دست دوم


راهنمای خرید فرش دستباف دست دوم

فرش‌های دستباف دست دوم یکی از انتخاب‌های محبوب برای دکوراسیون داخلی خانه‌ها هستند. این فرش‌ها نه تنها ارزش تاریخی دارند بلکه زیبایی و طراحی خاص خود را نیز دارا هستند. در این مطلب، به شما راهنمایی جامعی برای خرید فرش دستباف دست دوم ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای خانه‌تان داشته باشید.

نکات مهم برای خرید فرش دستبافت دست دوم

برای اینکه بتوانید خرید موفقی داشته باشید حتما به این نکات توجه کنید:

1. بررسی وضعیت فیزیکی فرش دستبافت دست دوم

بررسی وضعیت فیزیکی فرش دستبافت دست دوم یکی از مراحل مهم خرید است. با انجام اینکار می‌توانید تا حدودی از وضعیت کلی و کیفیت فرش اطمینان حاصل کنید. حتما این نکات را در نظر بگیرید:

  •  فرش را به دقت بررسی کنید و به دنبال پارگی‌ها، سوراخ‌ها و خرابی‌های مشابه بگردید.
  •  بررسی کنید که آیا فرش دارای ساییدگی شدیدی است یا نه. ساییدگی می‌تواند نشان‌دهنده استفاده طولانی‌مدت باشد و ممکن است تاثیری بر کیفیت ظاهری فرش داشته باشد.
  •  بررسی کنید که آیا فرش دارای لکه‌ها یا آلودگی‌های واضحی است یا نه.

2. بررسی رنگ‌پریدگی فرش

یکی از نکات مهمی که باید هنگام خرید فرش دستبافت دست دوم مورد توجه قرار دهید، میزان رنگ‌پریدگی آن است. رنگ‌پریدگی به معنای تغییر رنگ‌ها به دلیل عوامل مختلف مانند نور خورشید، شست‌وشو، یا استفاده طولانی‌مدت از فرش است. برای اطمینان از کیفیت فرش و میزان رنگ‌پریدگی آن، از نکات زیر پیروی کنید:

  •  مطمئن شوید که رنگ‌ها در سراسر فرش یکدست و یکنواخت هستند و هیچ نقاطی رنگ‌پریدگی ندارند.
  • وضعیت رنگ فرش دستبافت دست دوم را در نور مناسب بررسی کنید. نور مستقیم می‌تواند کمک کند تا رنگ‌پریدگی بهتر دیده شود.
فرش دستباف دست دوم - قالیشویی پاکسان

3. بررسی پشت فرش

بررسی پشت فرش یکی از موارد مهم هنگام خرید فرش دستبافت دست دوم است. پشت فرش می‌تواند اطلاعات مهمی را در مورد کیفیت و وضعیت فرش نشان دهد. معمولا به راحتی فرش‌هایی که تمعمیر شده باشند را می‌توان به راحتی از پشت فرش تشخخیص داد.

4. بررسی بید خوردگی یا ساییدگی

بید خوردگی یا ساییدگی در فرش‌های دست دوم یک مشکل معمول است که ممکن است در طی رخ دهد. برای شناسایی بید خوردگی در فرش‌های دست دوم، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • با دقت پشت فرش را مشاهده کنید. بید خوردگی‌ها ممکن است در اینجا به صورت واضح‌تری مشاهده شوند.
  • با دستانتان فشار آهسته‌ای به سطح فرش و پشت فرش وارد کنید و تغییرات در بافت را حس کنید. اگر در مناطقی از پشت فرش سختی‌ها یا نقاطی که ممکن است ساییدگی داشته باشد، حس کنید، احتمالاً با بید خوردگی روبرو هستید.
فرش دستباف دست دوم - قالیشویی پاکسان

استفاده از نکات بالا به عنوان راهنمای خرید تابلو فرش دست‌بافت

اگر قصد دارید تابلو فرش دستبافت خریداری کنید، می‌توانید از نکات بالا برای بررسی سلامت آن استفاده کنید. به علاوه در خرید تابلو فرش دستبافت، ابتدا اصالت تابلو را تأیید و از فروشندگان معتبر خرید کنید. سپس نوع و سبک تابلو فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ برای اینکار به طرح، ابعاد، و رنگ‌های مورد علاقه خود توجه کنید. همچنین، به جزئیات بافت و کیفیت تابلو فرش توجه کرده تا تعمیرات و ساییدگی‌ها را شناسایی کنید.

قالیشویی پاکسان

قالیشویی پاکسان با بیش از 15 سال سابقه دارای تجربه گرانبهایی در این حوزه بوده و کلیه خدمات خود را ضمانت کرده است.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *